Skip links

انواع نوار نقاله معدنی

معادن یکی از صنایعی است که نوار نقاله ها به شدت در آنها تاثیر گذار است.

سدید ماشین افلاک سابقه همکاری با برترین برند معادن را در کارنامه دارد.

ما با استفاده از تخصصی ترین نیرو ها در راستای ارتقای تکنوالوژی این صنایع می کوشیم.

خردایش و دانه بندی

سدید ماشین افلاک بیش از 30 سال سابقه طراحی و ساخت و نصب انواع تجهیزات خردایش و دانه بندی و دستگاه های ماسه شویی

فیدر ویبره ،گریزلی

نوار نقاله

سرند

ماسه شور

خشک کن

نوار نقاله زنجیری

نوار نقاله یا همان کانوایر، وظیفه انتقال و جا به جا کردن بارها را در خطوط تولید بر عمده دارد. این وسیله در صنایع مختلف توانسته باعث جابه جایی محصولات در زمان کوتاه شود و نیاز به نیروهای انسانی را برای حمل بارهای سنگین تا حد قابل توجهی کاهش دهد. توجه داشته باشید که دستگاه نوار نقاله در ابعاد و اندازه های مختلف با توجه به نوع کاربردی که می تواند برای شرکت های مختلف داشته باشد متفاوت است. یکی از انواع نوار نقاله ها، نوع زنجیری آن است که در این مقاله قصد داریم بیشتر به آن بپردازیم.

نوار نقاله زنجیری

ساختار نوار نقاله زنجیری به گونه ای است که بتواند اجسام سنگین وزن را به راحتی منتقل سازد. سطح نوار نقاله زنجیری به صورت قطعه قطعه و ناصاف است. در نظر داشته باشید که این نوع نوار نقاله از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و در سیستم های جا به جایی کالاها و وسایل در بسیاری از کارخانجات و شرکت ها می تواند به درستی ایفای نقش کند. در مواردی که نمی توان از نوار نقاله غلطکی استفاده کرد از نوار نقاله زنجیری استفاده می شود.

انواع و اقسام نوار نقاله زنجیری

نوار نقاله زنجیری با توجه به مدل و ابعاد، به انواع مختلفی تقسیم می شود. این وسیله به افراد، این امکان را می دهد تا اجسام سنگین و موادی که حمل آن ها توسط انسان خطرناک هستند را به سادگی و در فواصل مد نظر، جا به جا سازند. انواع کانوایر زنجیری شامل موارد زیر است:

  1. دراگ

دراگ در اغلب موارد برای جا به جا کردن کالاهایی که در بسته بندی ها قرار ندارند به کار می رود.

  1. اسلت

اسلت ها بیشتر در کارخانجات مونتاژ ابزار، برای جا به جا کردن فیکسرهای مونتاژ شده به کار می روند.

  1. هالوپین

بیشترین کاربرد کانوایر هالوپین زنجیری در شیرینگ ها است.

  1. مدولار

مدولار از صفحه ای از جنس استیل تشکیل شده است. از مدولار در کارخانجات مواد غذایی و دارویی استفاده می شود. به علاوه در صننایع تولیدات موارد ریز نیز از نوار نقاله زنجیری مدولار بهره می گیرند.

  1. آپرون

نوار نقاله های آپرون نیز برای منتقل ساختن مواد با حرارت بالا کاربرد دارند. به علاوه در کارخانجات معدن و فولاد این مدل از نوار نقاله برای جا به جا کردن مواد بسیار مورد استفاده است.

  1. چین

نوار نقاله چین دارای هزینه مناسب بوده و ساده ترین نوع در میان کانوایرهای زنجیری است. سرعت این نوع نوار نقاله را می توان به دلخواه تنظیم کرد. کانوایر چین برای جا به جا کردن وسایل سبک و سنگین کاربرد دارد.

خصوصیات نوار نقاله زنجیری

با توجه به این که کانوایر زنجیری دارای خصوصیات بسیار مناسب و زیاد است، آن را در قسمت های مختلف در صنایع گوناگون به کار می گیرند.

از ویژگی های خوب نوار نقاله زنجیری همان جنس مستحکم و مقاوم آن است که سبب شده تا این وسیله بتواند در برابر انواع ضربات وارده، استقامت خوبی را از خود نشان بدهد.

به علاوه همین ویژگی باعث می شود تا کانوایر زنجیری بتواند وزن بارهای بسیار سنگین را به خوبی تحمل کند بدون آن که هیچ گونه آسیب یا صدمه ای ببیند.

همچنین نوار نقاله زنجیری می تواند اجسام با وزن زیاد را در فواصلی که مورد نیاز است بدون هیچ آسیبی به دستگاه، انتقال دهد.

مزیت های کانوایر زنجیری

در زیر به برخی مزایای استفاده از نوار نقاله زنجیری اشاره می کنیم:

  • به علت ساختار ساده ای که دارد نیازی به تعمیرات ندارد.

انتقال مواد با دماهای بالا با این نوع کانوایر امکان پذیر است.

  • به علت زنجیری بودن آن، می تواند بارهای سنگین را انتقال دهد.

نکته های مهم برای خرید کانوایر زنجیری

  • نکته مهمی که در زمان خرید نوار نقاله زنجیری باید به آن توجه داشته باشید این است که این نوع کانوایر از جمع شدن بارها در کنار هم ممانعت می کند. بنابراین اگر محصولات شما برای انتقال، به گونه ای هستند که لازم دارید تا بارها در کنار هم جمع شوند، بایستی از خرید نوار نقاله زنجیری صرف نظر کنید. زیرا به دلیل ساختار این مدل از نوار نقاله، امکان جمع شدن بارها در کنار هم امکان پدیر نمی باشد.
  • در زمان خرید کانوایر زنجیری به این نکته توجه داشته باشید که باید آن را برای حمل لوازمی در نظر بگیرید که در هنگام جا به جایی، لرزش نداشته باشند.
  • چنان چه کار شما به گونه ای است که باید هنگام حمل بر روی کانوایر کاری انجام دهید لازم است بدانید که این مدل کانوایر مناسب شما نیست. طراحی دستگاه مذکور، به گونه ای نیست که کاری روی آن انجام دهید. این وسیله تنها برای انتقال مواد به کار می رود.
  • چنان چه محصولاتی دارید که سطوح ناصاف و یا نرمی دارند بهتر است از کانوایر زنجیری برای جا به جا کردن آن ها بهره نبرید.

انواع تسمه ها در نوار نقاله زنجیری

  • هر یک از تسمه ها بر روی کانوایر زنجیری به منظور کار مناسبی هستند. برای مثال چنان چه، جنس تسمه ها از فولاد باشد بیشترین کاربرد آن برای انتقال مواد با حرارت بالا و مواد سرد است. همچنین برای انتقال مواد ریز، نیز مناسب هستند. چنان چه تسمه از جنس آهن باشد دارای چنین کاربردهایی نیست.
  • کانوایر زنجیری از جنس استیل برای مواد دارویی، صنایع غذایی و صنایع بهداشتی به کار می رود.
  • کانوایر زنجیری پلاستیکی با توجه به ماهیت پلاستیکی بودن در مقابل سرما، گرما و کشش استحکام بالایی دارد. در نظر داشته باشید که از آن بیشتر در صنایع بهداشتی، بسته بندی و دارویی استفاده می کنند.

 مواد که قابلیت انتقال با نوار نقاله زنجیری دارند

  • مواد معدنی
  • مواد غذایی
  • مواد دارویی
  • مواد معدنی
  • مواد فله ای و غیر بسته بندی
  • مواد فولادی
  • مواد بهداشتی
نتیجه گیری

نوار نقاله ها از لوازم مهم در صنایع مختلف به منظور حمل و نقل و جا به جایی هستند. این وسیله کاربردی در همه مجموعه هایی که احتیاج به انتقال و جا به جا کردن مواد داشته باشند، بسیار ضروری و لازم هستند. کانوایر زنجیری یکی از مدل های پر کاربرد نوار نقاله ها است. لازم است حتما نوار نقاله زنجیری با کیفیت بالا، را از مراکز معتبر خرید نمایید.

نوار نقاله معادن

نوشته‌های تازه

Leave a comment

پنج × سه =

تماس سریع