Skip links

قیمت سنگ شکن مخروطی

سنگ‌شکن‌ها ماشین‌هایی هستند که برای خردایش یا کاهش اندازه سنگ‌ها، ستون‌ها و سنگ معدن استفاده می‌شوند. آن‌ها اغلب در تولید سنگدانه ها، بازیافت مصالح ساختمانی و در عملیات استخراج معدن کاربرد دارند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سنگ‌شکن‌ها و قیمت آن‌ها با ما باشید. گروه تحریریه سدید ماشین در این نوشتار به بررسی انواع سنگ‌شکن‌ها و ماسه سازها پرداخته است.

 

سنگ‌شکن چیست؟

سنگ‌شکن‌های فکی، سنگ‌شکن‌های مخروطی و سنگ‌شکن ضربه‌ای از مهم‌ترین انواع سنگ‌شکن‌ها هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

سنگ‌شکن‌ها در انواع مختلف چرخشی و ضربه‌ای با سرعت‌بالا یا فشار یا ضربه باعث خرد شدن تکه‌های سنگ شده و پس از خردایش، ماسه یا ذرات کوچک‌تر مواد را تولید می‌کنند.

 

کاربرد دستگاه سنگ‌شکن

دستگاه‌های سنگ‌شکن کاربردهای مختلفی دارد که یکی از آن‌ها صنعت است. در صنعت معادن و استخراج از سنگ‌شکن‌هایی استفاده می‌شود که معمولاً بر اساس میزان قطعه‌قطعه شدن مواد اولیه طبقه‌بندی می‌شوند.

هر سنگ‌شکن برای کار با حداکثر اندازه معینی از مواد خام طراحی‌شده است و اغلب خروجی خود را به یک دستگاه غربالگری تحویل می‌دهد که محصول را برای پردازش بیشتر دسته‌بندی و هدایت می‌کند. علاوه بر اندازه، ماشین‌هایی که برای هر یک از این مراحل طراحی‌شده‌اند باید روش‌های اصلی کاهش اندازه مواد را نیز در نظر بگیرند؛ ضربه، فشرده‌سازی، ساییدگی و برش. بسته به خواص مواد و نتیجه مطلوب، برخی از روش‌های خرد کردن و درنتیجه طراحی ماشین‌آلات ممکن است برای موارد استفاده مناسب‌تر باشند.

کوبیت

سنگ‌شکن فکی:

سنگ‌شکن فکی (Jaw crusher) که به آن‌ها سنگ شکن اولیه نیز گفته می‌شود، از نیروی فشار برای شکستن ذرات استفاده می‌کند. این فشار مکانیکی توسط دو فک سنگ‌شکن به دست می‌آید که یکی ثابت و دیگری رفت و برگشتی (متحرک) است.
سنگ‌شکن‌های فکی ماشین‌های سنگینی هستند و ازاین‌رو نیاز به ساخت قوی دارند. قاب بیرونی به‌طورکلی از چدن یا فولاد ساخته‌شده است. خود فک‌ها معمولاً از فولاد ریخته‌گری ساخته می‌شوند. آن‌ها دارای آسترهای قابل تعویض هستند که از فولاد منگنز یا نیکل سخت (چدن آلیاژی Ni-Cr) ساخته‌شده‌اند.

 

سنگ‌شکن چرخشی:

سنگ‌شکن چرخشی (Gyratory crusher) که به آنها سنگ شکن ثانویه نیز گفته می‌شود، از نظر مفهومی شبیه به سنگ‌شکن فکی است که از یک سطح مقعر و یک سر مخروطی تشکیل‌شده است. هر دو سطح معمولاً با سطوح فولادی منگنز اندود شده‌اند. مخروط داخلی یک حرکت دایره‌ای جزئی دارد، اما نمی‌چرخد.
مانند سنگ‌شکن فکی، مواد بین دو سطح به سمت پایین حرکت می‌کنند و به‌تدریج خرد می‌شوند تا زمانی که به‌اندازه کافی کوچک شوند که از شکاف بین دو سطح خارج شوند. سنگ‌شکن چرخشی یکی از انواع اصلی سنگ‌شکن‌های اولیه در معدن یا کارخانه فرآوری سنگ معدن است.

 

سنگ‌شکن مخروطی:

با توسعه سریع تکنولوژی معدن، سنگ‌شکن مخروطی (Cone crusher) را می‌توان به چهار نوع تقسیم کرد:
– سنگ‌شکن مخروطی مرکب
– سنگ‌شکن مخروطی فنری
– سنگ‌شکن مخروطی هیدرولیک (هیدروکن)
– سنگ‌شکن چرخشی

و با توجه به مدل‌های مختلف، سنگ‌شکن مخروطی به سنگ‌شکن مخروطی سری شفت عمودی (VSC) (سنگ‌شکن مخروطی مرکب)، سنگ‌شکن مخروطی Symons، سنگ‌شکن مخروطی PY، سنگ‌شکن مخروطی هیدرولیک تک سیلندر، سنگ‌شکن مخروطی هیدرولیک چند سیلندر، سنگ‌شکن چرخشی و غیره.

سنگ‌شکن مخروطی از نظر عملکرد مشابه سنگ‌شکن چرخشی است، با شیب کمتری در محفظه خرد کردن و بیشتر دارای ناحیه موازی بین مناطق خرد کردن است. سنگ‌شکن مخروطی با فشردن سنگ بین یک دوک چرخشی غیرعادی که توسط یک گوشته مقاوم در برابر سایش پوشانده شده است و قیف مقعر محصور که توسط یک مقعر منگنز یا یک آستر کاسه پوشانده شده است، سنگ را می‌شکند.
سنگ‌شکن مخروطی برای خرد کردن انواع سنگ‌ها و سنگ‌های نیمه سخت و بالاتر از حد متوسط مناسب است. مزیت ساخت قابل‌اعتماد، بهره‌وری بالا، دانه‌بندی بهتر و شکل محصولات نهایی، تنظیم آسان و هزینه‌های عملیاتی کمتر را دارد.

 

سنگ‌شکن ضربه‌ای (Impact crusher)

سنگ‌شکن‌های ضربه‌ای شامل استفاده از ضربه به‌جای فشار برای خرد کردن مواد هستند. این ماده در داخل یک قفس قرار می‌گیرد که در قسمت پایین، انتها یا کناره‌های آن دهانه‌هایی به‌اندازه دلخواه وجود دارد تا مواد پودر شده از آن خارج شوند. دو نوع سنگ‌شکن ضربه‌ای وجود دارد: ضربه‌ای شفت افقی و ضربه‌ای شفت عمودی.

سنگ‌شکن‌های ضربه‌ای خود دارای انواعی هستند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

 

  • ضربه زن شفت افقی (HSI) / آسیاب چکشی

سنگ‌شکن‌های HSI با ضربه زدن به سنگ با چکش‌هایی که روی لبه بیرونی روتور در حال چرخش ثابت‌شده‌اند، سنگ را می‌شکنند. ماشین‌های HSI در پیکربندی‌های ثابت، تریلر و خزنده فروخته می‌شوند.
HSI در بازیافت، سنگ سخت و مواد نرم استفاده می‌شود. در سال‌های گذشته استفاده عملی از سنگ‌شکن‌های HSI به مواد نرم و مواد غیر ساینده مانند سنگ آهک، فسفات، گچ و … محدود می‌شد، اما پیشرفت در متالورژی کاربرد این ماشین‌ها را تغییر داده است.

  • ضربه زن عمودی شفت (VSI)

سنگ‌شکن‌های VSI از رویکرد متفاوتی استفاده می‌کنند که شامل یک روتور با سرعت‌بالا با نوک‌های مقاوم در برابر سایش و یک محفظه خردکن طراحی‌شده برای “پرتاب” سنگ به سمت آن است. سنگ‌شکن‌های VSI از سرعت به‌جای نیروی سطحی به‌عنوان نیروی غالب برای شکستن سنگ استفاده می‌کنند.
سنگ در حالت طبیعی خود دارای سطحی ناهموار و ناهموار است. اعمال نیروی سطحی (فشار) منجر به ایجاد ذرات غیرقابل‌پیش‌بینی و معمولاً غیر مکعبی می‌شود. استفاده از سرعت به‌جای نیروی سطحی باعث می‌شود که نیروی شکست به‌طور یکنواخت هم در سطح سنگ و هم از طریق توده سنگ اعمال شود.

قیمت انواع سنگ شکن

مشخصات فنی سنگ شکن

اگرچه سنگ شکن‌ها طیف وسیعی دارند ولی به جهت اطلاع شما مشخصات چند نوع از سنگ شکن‌های پر کاربرد را تقدیم می‌کنیم:

 

مدل (سایز دهانه ورودی) الکتروموتور ظرفیت اندازه ورودی محصول اندازه خروجی محصول
 90 * 10 cm 110kw 150 تن 80-90 سانتی متر 8-15 سانتی متر
50 * 80 cm 75kw 100 تن 30-45 سانتی متر 3-8 سانتی متر
60 * 40 cm 5kw 50 تن 15-25 سانتی متر 1-3 سانتی متر

 

  فن‌آوری و سیر تکامل ساخت سنگ‌شکن

سنگ‌شکن‌های فکی تقریباً برای شصت سال بدون تغییر باقی‌مانده‌اند. قابلیت اطمینان بیشتر و تولید بالاتر به طرح‌های سنگ‌شکن مخروطی پایه اضافه‌شده است که تا حد زیادی بدون تغییر باقی‌مانده‌اند. افزایش سرعت چرخش بیشترین تغییرات را ایجاد کرده است.

بزرگ‌ترین پیشرفت در قابلیت اطمینان سنگ‌شکن مخروطی در استفاده از هیدرولیک برای محافظت از سنگ‌شکن‌ها از آسیب دیدن هنگام ورود اجسام غیرقابل خرد کردن به محفظه خرد کردن دیده‌شده است. اجسام خارجی، مانند فولاد، می‌توانند آسیب زیادی به سنگ‌شکن مخروطی وارد کنند و هزینه‌های اضافی در تولید از بین بروند. پیشرفت سیستم‌های هیدرولیکی باعث کاهش بسیار زیاد زمان ازکارافتادگی و بهبود عمر این ماشین‌ها شده است.

 

قیمت سنگ‌شکن

اکنون‌که مطالب زیادی در مورد انواع سنگ‌شکن‌ها بیان شد باید بررسی کنیم عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری آن‌ها چیست.

قیمت سنگ‌شکن به عوامل مختلفی از جمله اندازه و نوع دستگاه، ظرفیت کار، هزینه سوخت، نیروی کار و سایر هزینه‌های مرتبط بستگی دارد. علاوه بر این‌ها، هرگونه هزینه اضافی مانند حمل‌ونقل یا ویژگی‌های خاص را نیز باید موردتوجه قرار داد.
به همین دلیل قیمت تمام‌شده سنگ‌شکن بستگی به عوامل مختلفی است که برای به دست آوردن بهترین قیمت کافی است با مشاوران شرکت سدید ماشین گفتگو کنید تا پس از بررسی نیاز و خواسته‌های شما ارزیابی و محاسبه قیمت صورت پذیرد.

 

ابعاد سنگ‌شکن‌ها

ابعاد سنگ‌شکن‌های فکی که در ایران ساخته می‌شوند و بیشترین مصرف را دارند، عبارت است از:

125*30 – 65*45 – 80*55 – 90/60 – 100*80 – 110*90 و …

که این اندازه‌ها به دهانه فک گفته می‌شود. عمدتاً ابعاد دهانه فک ورودی) مستطیل می‌باشد و تقریباً سنگ‌های ورودی را به 10/1 تقسیم می‌کند. البته ظرفیت ورودی و سختی نوع سنگ نیز در خروجی مؤثر می‌باشد. و اندازه سنگ ورودی نیز حداقل 10% از ابعاد دهانه ورودی فک باید کوچک‌تر باشد. هر چه سختی سنگ کمتر و نوع سنگ تردتر باشد ظرفیت و ریزدانه برای خروجی آن محصول بیشتر می‌باشد.

 

سدید ماشین افلاک سازنده انواع سنگ‌شکن

ازآنجایی‌که تمامی محصولات دارای گارانتی کتبی هستند و بهترین قیمت‌ها نیز به مشتریان گرامی اعلام می‌شود، شرکت سدید ماشین افلاک آماده ارائه مشاوره و تأمین نیاز بخش‌های مختلف صنعت در خصوص طراحی، ساخت و اجرای انواع سنگ‌شکن‌ها می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص سنگ شکن ها و سفارش، لطفا با بخش فروش سدید ماشین افلاک تماس بگیرید.

نوشته‌های تازه

Leave a comment

بیست + 12 =

تماس سریع